طراحي سايت
نوشته شده توسط : گرگ سفید

طراحي ، فرايند جمع آوري ايده ها ، کنار هم قرار دادن و پياده سازي آن ها با اصولي مشخص براي رسيدن به يک هدف است .

 

طراحي سايت نيز يک فرايند ساختن است که مقصود آن ارائه مطالب در بستر صفحات وب مي باشد تا در سمت ديگر کاربران بتوانند با کمک مرورگر و از طريق اينترنت به آن ها دسترسي داشته باشند .

عناصر طراحي سايت

طراحي سايت نيز مانند ساير شاخه هاي طراحي شامل اصطلاحاتي است که در زير به آن ها مي پردازيم :

طرح بندي

گرفيک ، بخش هاي تبليغاتي و متون از اين طريق کنار يکديگر قرار مي گيرند . در جهان وب ، کمک به يافتن اطلاعاتي که مردم به دنبال آن هستند يک هدف کليدي است . اين مورد شامل حفظ تعادل ، استحکام و يکپارچگي طراحي است .

رنگ بندي

انتخاب رنگ هاي طراحي سايت بستگي به هدف و مشتريان شما دارد . اين مورد مي تواند يک طرح سياه و سفيد ساده باشد يا طرحي باشد که از رنگ هاي مختلف تشکيل شده است که شخصيت فرد يا برند يک سازمان را منتقل مي کند .

گرافيک

اين مورد مي تواند شامل لوگو ها ، عکس ها ، کليپ آرت ها يا آيکون ها باشد که هر کدام طراحي سايت را تحت تاثير قرار مي دهند . با توجه به کاربران ، اين موارد بايد به درستي کنار يکديگر قرار گيرند ، با رنگ بندي و محتواي صفحه متناسب باشد و آنقدر زياد نباشند که باعث کندي صفحه شود .

فونت ها

استفاده از فونت هاي متفاوت طراحي سايت شما را بسيار جذاب تر مي کند . اکثر مرورگر ها تعداد محدودي از فونت ها را تشخيص مي دهند که تحت عنوان ” web-safe fonts ” شناخته مي شوند ؛ پس طراح شما بايد از بين اين گروه فونت هاي خود را انتخاب کند .

محتوا

محتوا و طراحي سايت با يکديگر مي توانند هدف سايت را از طريق عکس و متن با قدرت بيشتري به بازديدکننده منتقل کنند . متن توشته شده هميشه بايد مناسب و مفيد باشد ؛ به طوري که خواننده را سردرگرم نکند و همان چيزي را به آن ها دهد که باعث شده وارد آن سايت شوند و آن را مي خواهند . محتوا بايد براي موتور هاي جست و جو بهينه شده باشد و داراي طول مناسبي باشد و داراي کلمات کليدي متناسب با موضوع باشد .

طراحي سايت متناسب با کاربران

در کنار عناصر پايه طراحي سايت که باعث زيبايي يک سايت مي شوند و ظاهري قانع کننده به آن مي بخشند ، يک سايت بايد کاربران را نيز راضي نگه دارد . موارد زير مي توانند شما را در رسيدن به اين خواسته کمک کنند :

ناوبار

ساختار سايت ، منو ها و ساير ابزار ناوبار در طراحي سايت بايد با توجه به اين طراحي شوند که کاربران چگونه جست و جو مي کنند . هدف اين است به کاربران کمک کنيد به آساني در سايت شما گشت و گذار کنند و اطلاعات مورد نياز خود را به دست بياورند .

چند رسانه اي

فايل هاي صوتي و ويدئويي مرتبط در طراحي سايت باعث تحريک کاربران مي شود تا اطلاعات مورد نياز خود را راحت تر پيدا کنند و درک کنند . اين مورد باعث مي شود کاربران زمان بيشتري را در سايت شما سپري کنند .

سازگاري

طراحي سايت بايد طوري انجام شود که با تمامي مرورگر ها و سيستم ها سازگار باشد و باعث افت بازديد آن نشود .

تکنولوژي

پيشرفت تکنولوژي به طراحان آزادي داده است تا طراحي سايت خود را متحرک کنند و نو آوري کنند ؛ نو آوري هايي که که باعث تازه بودن ، دايناميک بودن و منحصر به فرد بودن طراحي سايت مي شود .

تعامل

افزايش مشارکت کاربران فعال و درگير کردن آن ها با طراحي سايت ، با اضافه کردن بخش کامنت ها و نظرسنجي در طراحي امکان پذير است . تبديل کاربران از بازديدکننده به مشتري نيز با استفاده از خبرنامه هاي ايميل و فرم تماس با ما فرصت مناسبي براي شما است .

متخصصان طراحي سايت گرگ سفيد رابط کاربري فوق العاده اي براي تجربه کاربران در سطح وب ايجاد مي کنند . ما انتقاد کاربران را گوش مي کنيم و پس از بررسي آن ها براي طراحي به نظرات مخصوص هر يک از مشتري ها نيز توجه مي کنيم و فرايند هاي پيچيده را به يک آثار هنري ساده و ظريف تبديل مي کنيم .

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/87/





:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: